5 -tiibetlase oluliseim osa mida enamik ei kasutada

Kas sa 5 tiibetlast teed hommikuti? Kas igal hommikul? Kui sa nendest harjutustest veel kuulnud ei ole siis sa tõenäoliselt hommikuti regulaarselt harjutusi ei tee.

Minu esimene joogaõpetaja Holger Oidjärv ütles mitukümmend aastat tagasi, et arvatavasti on 5 tiibetlast kõige enam praktiseeritavam harjutuste kompleks erinevate joogaõpilaste hulgas, mis ei ole jooga harjutused. Populaarsuse põhjuseks ei ole siin joogaliinist tulenevad täpsed juhendid vaid 5 tiibetlase tegemisele järgnev oluline enesetunde muutus ja füüsilise keha äratus. Seepärast on need harjutused üks enim praktiseeritavaim hommikune harjutuste kompleks ka mitte joogatajate hulgas. 5 tiibetlast on võimalik teha koos kriya hatha jooga õpetaja Toomas Õunap’iga 08. augusti hommikul hommikujooga tunnis. Selleks registreeru  siin.

Need harjutused mõjuvad sinu erinevate süsteemide hommikuseks äratamiseks tasakaalustatult ja sobivad nii algajatele, kui edasijõudnutele. Raskusastet saab igaüks varieerida erinevate korduste arvuga.

Imeline” google ja veel „imelisem” youtube.

Ligi paarkümmend aastat joogatunde õpetades olid tihti algajate esimesed kokkupuuted joogaga läbi 5 tiibetlase tegemise, sealt suurema huvi tekkimise ning nii on paljud alustanud oma jooga teekonda. Suur osa olid alustanud läbi raamatute kuid enamik läbi youtube videode. Kui pärast joogatunde küsisin uutelt õpilastelt: „Kas nende youtube-st õpitud 5 tiibetlast läheb kokku joogatunnis tehtuga siis enamik vastas, et osaliselt küll, kuid paljud olulised küljed on jäänud märkamata.”

3-4 aastat tagasi vaatasin läbi ligi 230 eesti, saksa ja inglise keelset 5 tiibetlase youtube videot. Ainult 2 neist julgeksin soovitada alustuseks. Järgides paljusid neist on oht end vigastada või saada puudulikku, kuid samas väga olulist, teavet. Mitmed olulised vead, mida igapäevaselt 5 tiibetlase sooritades korratakse tekitavad nii kehalisi pingeid kui muudavad suurepärase teadliku keha vormimise tehnika ning kontsentratsiooni ja eristamise võime arendamise praktika lihtsaks võimlemiseks. Sellest on kahju, et nii palju inimesi õpib „imelisest” youtub’ist 5 tiibetlast ning võib saada negatiivse kogemuse „see ei ole minu jaoks”. Samas nii teaduses kui joogas teatakse, et kui algandmed on väärad ehk harjutust sooritatakse valesti on ka tulemused valed.

Tervendav, tasakaalustav ja keha noorendav suund

5 tiibetlase praktiseerimisel on enamik keskendunud selle füüsilisele osale ehk pingutusega kaasnevatele mõjudele. Aastaid 5 tiibetlast praktiseerides ei saa ma väita, et see osa ei oleks nendes harjutustes oluline. Kuid veel olulisem on teadvustada, miks sa neid harjutusi teed ja anda harjutuste tegemisel teadlik suund. Suunda saad sa ise valida. Samuti saad valida, milliseks sa oma keha soovid vormida. See suund või soov ei saa olla abstraktne vaid väga selge, detailne ja konkreetne. Lisaks aitab suuna olemas olu sul püsida regulaarse praktiseerimise juures. Kuidas luua selline suund õpetan vahel hommikujoogas.

Kuidas püsida valitud noorendaval ja tervendava suunal?

Isegi kui sul on suund täpselt ja kindlalt paigas on alguses raske püsivalt olla kogu harjutuse aeg sellel suunal. Alguses läheb tähelepanu erinevatele mõtetele, helidele, aistingutele kuid abivahendiks, et meie tähelepanu püsiks valitud suunal on mantram.

Mantram – mis see on ja kuidas see töötab

Eknath Easwaren on ühel oma koolitusel kirjeldanud mantrami järgnevalt.

„Mantram on lühike ja võimas vaimne valem kasutades oma kõrgeimat võimet, mida me suudame välja mõelda. Vahet pole kas nimetame seda ülimaks reaalsuseks või enda kõrgeima mina väljenduseks. Ükskõik, millist nime me kasutame, kutsume mantramiga üles meis muutuse, mis on parem ja sügavam eelnevast. “

Mantram on tuntud ka kui mantra, püha nimi või palvesõna lühikese fraasi kujul. Läbi inglise keele on vahel mantram’i tõlgitud kui afirmatsioon või eesti keeles kinnitussõna.

Kuidas leida 5 tiibetlase tegemisel sobiv matram, mis hõlmab endasse eeltoodu ja igaühe isiklikud ootused ja kuidas kasutada mantrami õpetan vahel hommikujooga tundides.

Kui kiiresti saabub tulemus?

Mantrami kasutamisel 5 tiibetlase tegemisel ei peaks keskenduma ootustele ja kiiretele muutustele füüsilises kehas. Paljud meie valed füüsilise keha liikumise või liigutamatuse harjumused mõjutavad meid kuude, aastate või isegi aastakümnete pärast põhjustades meis kannatusi. See näitab, et füüsilise keha ebaõige vormimine võtab väga kaua aega. Samas ei peaks eeldama, et õige vormimine toimub väga kiiresti. Anna sellele protsessile aega.

Kuid siin on oluline vahe, kas teete 5 tiibetlast 1-2 korda nädalas või igal hommikul või hommikul ja õhtul. Lisaks oleneb palju sellest kas alustate 5 korduste arvust ja olete teekonna alguses või olete jõudnud juba 21 korduste arvuni. Kas teie tähelepanu on mõtetel ja päevastel sündmustel või olete 100 % teie poolt valitud suunal? Teekonna kiirust saate määrata ainult teie oma tegevusega.

MantRami kasutamise kõrvalmõjud

Pikaaegsed praktikud annavad teada, et lisaks kõigele muule toob mantrami oskuslik praktiseerimine teid olevikku, praegusesse hetke ja kontakti tegelikkusega. Erinevad olulised teadvuse omadused, mida ei õpetata koolis, vähemalt mitte süsteemselt, kaasatakse 5 tiibetlase mantramiga praktiseerimisel.

Siia kuulub nii eristamise kui vaatlemise oskuse arendamine, samuti teadlik lõdvestumine ning arusaamine erinevatest mõjudest. Need on olulised kõrvalmõjud, mille ilmnemist hakkama märkama vähe haaval.

Kohe harjutuste järel võid avastada muutusi enesetundes. Sa oled reipam ja aktiivsem. Vähe haaval hakkad märkama sügavamaid muutusi liigeste ja lülisamba paindlikuses. Avastad, et immuunsüsteem on tugevam ja sa ei haigestu nii kergesti. Võid avastada, et vaatamata sellele, et oled energilisem, sa ei ärritu enam nii kergesti ja suudad rahulikumalt vaadelda protsesse, mis sind enne endast välja viis.

Mida tihedamini, otsustuskindlamalt valitud suunal sa praktiseerid,  märgates takistusi ja kõrvaldades need, seda suuremaid muutusi sa endas võid avastada. Tihti võid märgata suurepäraseid muutuseid ka seal, mida sa OSALE 8 300x200 - 5 -TIIBETLASt ja OLULISEIM OSA MIDA ENAMIK EI KASUTADAenne ei olnud julgenud isegi unistada.

5 tiibetlast on võimalik teha koos kriya hatha jooga õpetaja Toomas Õunap’iga 08. augusti hommikul hommikujooga tunnis.

Selleks registreeru  siin.

 

 

Head praktiseerimist!

Toomas Õunap

kriya hatha jooga õpetaja

koolitaja

hommikujooga.ee