Kas mäletate veel neid aegu kui te ei praktiseerinud joogat ? Kui olite tasakaalust väljas? Kui tundus, et miski ei aita tasakaalu taastada?

Lisaks joogapraktikutele on apana mudra kasutamine kasulik kõigile tasakaalu taastamiseks, mõtete ja emotsioonide rahustamiseks. Hommikujooga tundides pöörame suurt tähelepanu ka teistele tasakaalustavatele jooga asanatele ja harmooniat loovatele praktikatele.
Mudra on sanskriti keelne sõna “käe asend” ja apana mudra on üks parimaid tasakaalustavaid mudrasid.

Apana mudra on seedimist toetav käte asend. Joogilises mõttes on see mudra seotud apana vayu’ga, mis on seotud energia allapoole liikumisega. Apana mudra praktiseerimisel toetatakse apana vaya energia aktiveerimist ja sellega jääkainete ja toksiinide eemaldamise protsessi aktiveerimist. Kui on alkoholiga liialdatud, paastutakse, ollakse dieedil või tegeletakse keha puhastavate tehnikatega on apana mudra praktiseerimine väga asjakohane.
landscape 5315476 640 300x169 - APANA MUDRA MÕJUDNaisel korraldab menstruaaltsükli reguleerimist samuti apana vaya energia. Neil, kellel on valuline või ebakorrapärane menstruaaltsükkel võiks enne ning päevade ajal praktiseerida apana mudrat. Mudra praktiseerimine aitab leevendada menstruatsiooni krampe ja võimaldab sel ajal tunda end maandatumana ja turvalisemalt.

 

Apana mudrat õpime 05. juuli hommikujoogas. Registreeruda saate siin.

See mudra aitab meil tasakaalustada maa ja universiumi elemendid meie sees. Apana mudra aitab tasakaalustada sisemist tuult (vata tasakaalustamatus), vabastada stressi ja parandada seedimist.

 Apana Mudra mõjudzen 2819215 640 300x168 - APANA MUDRA MÕJUD

– Apana mudra on üks parimaid mudrasid nii meditatsiooniks kui ka seedimise korrastamiseks.
-Võite Apana mudrat kasutada kõhukinnisuse korral ja eriti siis, kui tunnete end vaimselt blokeerituna.
– Apana mudra üks olulisemaid mudrasid – emotsioonide vabastamisel, negatiivsete mõtete või kogemuste lahti laskmisel.
-Apana mudra aitab erinevate urineerimise häirete korral.
– Kuna mentaalne, emotsionaalne ja füüsiline keha on omavahel tihedalt seotud aitavad kõik teadlikult sooritatud praktikad, nagu mudrad, jooga asendid ja meditatsioonid psüühikahäirete ja füüsiliste korratuste leevendamisel.
-Apana mudra on tihedalt seotud maoga ja eritussüsteemiga sinu naba taga, kus asub manipura tšakra. See piirkond on isikliku jõu asukoht. Otsuste langetamise kindlus on tihti seotud manipura tšakra aktiivsusest. Selle mudra kasutamine võimaldab saada rohkem elujõu energiat.
-Kui on parem seedimine on võimalik teha selgemaid otsuseid, tugevdada oma tervist ja ennetada haigusi.
– Tasakaalustav ja selgem seisund võimaldab paremini jääda vaatlejaks. See on olulisemaid karmat mitte juurde tekitav olek.

Apana mudra praktiseerimise aegOSALE 7 300x200 - APANA MUDRA MÕJUD

Erinevate tasakaalutuste vähendamiseks soovitatakse apana mudrat teha 5-50 minutit, maksimaalselt 3 korda päevas. Te võiksite siduda apana mudra praktiseerimise oma meditatsiooni praktikatega.

Apana mudrat õpime 05. juuli hommikujoogas.

 

Kohtumiseni ja head praktiseerimist

 

Toomas Õunap

hommikujooga.ee