Massaaž on mitteinvasiivne ja madala riskiga ravi, mis pakub palju kasu nii füüsiliselt kui ka psühholoogiliselt. Paljude seljavalude, nii ajutiste kui ka krooniliste kaebuste all kannatavate inimeste jaoks on massaaž tunnustatud sümptomite ravimiseks ja vähendamiseks koos põhiprobleemi lahendamisega. Põhiprobleemi lahendamist tuleks alustada perearstist, kes hindab olukorra tõsidust ja suunab vastavalt olukorrale edasi.

Nimme enesemassaažTURJA ENESEMASSAAŽ 300x160 - 6 põhjust, miks teha alaselja massaaži

Seljamassaaž on praktiliselt kõikide massaaži liikide oluline osa. Lihaste mõjutamise intensiivus on erinev, tehnikad on erinevad ja abivahendid on erinevad. Lisaks on erinevad nii massööride kogemus ja oskused kui patsiendi probleemid ja kehaline tundlikus. Samas teades kui paljud vajaksid alaselja massaaži ja kui vähesed seda omale regulaarselt saaavad lubada, kas ajaliselt või rahaliselt siis võiks iga üks omandada mõned nimme enesemassaaži võtted. Enesemassaaži eeliseks on see, et enesetunne ja kehalised aistingud seavad piirid. Üle ebamugavuse või magusa valu piiri ei tohiks minna. Kui järgitakse juhiseid siis ravi risk on väga madal.

Miks on selle piirkonna massaaž oluline:

Ameerika massaažiteraapia assotsiatsiooni andmetel näitavad uuringud, et nimme massaaži teraapia pakub mitmeid olulisi tervist tugevdavaid ja valusid leevendavaid tulemusi:

  • Massaaž parandab alaselja lihaste vereringet, mis aitab füüsilisest tegevusest tekkinud lihasvalu leevendada kuid pakub olulist leevendust ka krooniliste valude korral. Pinges ja valulikus selja lihastes on tekkinud spasmid, mis takistavad verevoolu nii lülisamba alaossa kui alakeha organitesse, mis omakorda tekivad lisahäireid.
  • SELJAHARJUTUSED 300x200 - 6 põhjust, miks teha alaselja massaažiMassaaž lõdvestab lihaseid, aitab lihastkatva sidekoe pingeid vähendada ja seeläbi saavutada parem lihaste liikumisulatus. Sellel on oluline mõju verevarustuse tagamiseks kogu alaselja piirkonnas.
  • Alaselja pingete vähandamine aitab ka unetuse korral.
  • Nimmemassaaž viib endorfiini taseme tõusuni, mis on on üks olulisi massaažiteraapia valude leevendamise viise. Endorfiinid on keha poolt toodetud kemikaalid, mis tekitavad hea enesetunde, ning on kroonilise valude korral olulisteks loomulikeks valuvaigistiteks.
  • Alaselja massaaž aitab aktiveerida vereringet kas selle piirkonna organites (neerud). Kinnitust on leidnud uuringud, et alaselja pingete ja valude korral on oluliselt häiritud neerude ja neerupealsete normaalne funktsioneerimine.
  • Nimmemassaaž vähendab nii proportsionaalseid kui disprorortsionaalseid alaselja lihaspingeid, mis on paljude selja vigastuste, skolioosi üheks oluliseks põhjuseks.
  • Nimme massaaž parandab alaselja lihaste verevarustust, mis omakorda parandab lülisamba alaosa lülidevahelistes diskides verevarustust. See on oluline osa nõtke ja paindliku selja tervises. Jäikus alaseljas räägib vajadusest liigutada ja/või teha regulaarset nimme massaaži.

 Nimme massaaži olulisus Hiina meditsiooni seisukohast:

  • Nimmemassaaž stimuleerib neerude ja neerude chi liikumist kogu kehas. See aitab parandada vereringet ja vabastada vereringe blokeeringuid eriti alakeha piirkonnas.
  • Nimmemassaaž suurendab elujõudu ning aktiveerib tahet, otsustatavust ja vitaalsust kogu kehas kuna seiskunud neerude energia on suunatud passiivsusele, väsimusel, osavõtmatusele ja kire kustumisele.

  •  
  • Alaselja massaaž parandab neerude talitlust. Neerude talitluse pikaaegne häire põhjustab neerude chi nõrkust, mille üheks ilminguks on külmad käed ja jalad. Regulaarne nimmemassaaz kõrvaldab selle takistuse ja käte ning jalgade verevarustus taastub. Igapäevast 2-3 kuu välted tehtavat 6-10 minutit kestvat nimmemassaaži on lihtsam endale ise teha.

 Seega võiks tuua välja 6 olulist põhjust nimme enesemassaažiks

  1. Verevoolu suurenemine. Kahjustatud lihastes verevool suureneb, mis parandab oluliselt paranemise protsessi. Lisaks paraneb verevarustus ümbritsevas piirkonnas: lülisamba alaosas ja neeru piirkonnas. Lisaks näitavad hiljutised spordi meditsiini uuringud , et alaselja massaaž aitab oluliselt parandada nii sportlaste kui mitte aktiivsete inimeste pikaajalist vaskulaarset funktsiooni.
  2. Endorfiinide vallandumine. Massaaži oluline mõju on endorfiinide vallanumine. Endorfiinideks loetakse õnne tunnet ja heaolu soodustavaid ja tekitavaid kemikaale. Endorfiinide vallandumisel on samas oluline roll kogu tervenemise protsessis.SUPEAJU 300x207 - 6 põhjust, miks teha alaselja massaaži
  3. Pingete ja seonduvate valude vähenemine. Liigne pinge tekitab valusid. Lisaks võib alaselja lihaspinged mõjutada lülisamba alaosa ja tekitada jäikust, mis omakorda suurendab pingeid ja valusid. See võib tekitada soovimatust liigutada ja probleemid süvenevad. Massaaži oluline roll lihaspingete leevendamisel on üldteada kui tavameditsiini ja füsioteraapia tunnustatud osa.
  4. Külmade käte ja jalgade puhul. Idamaadest tulenev teadmine, et külmade käta ja jalgade korral tuleks aktiveerida neerude tegevust on selle tehnika regulaarse praktiseerimise üks oluline põhjus. Väidetavalt kogevad üle 30% täiskasvanud naistest sügis-talvisel perioodil käte ja jalgade külmust.
  5. Alaselja jäikus ja kangus. Kui paraneb lihaste verevarustus paraneb ka lülisamba alaosa verevarustus ja nii luuakse alus paindlikumaks seljaks. KUID sellele lisaks tuleks alustada aeglaselt ka selja liigutamisega 3 erinevas suunas regulaarselt. Ainult nimme massaažist alaselja jäikuse leevendamiseks ei piisa.
  6. Alaselja vigastused ja deformatsioonid. Paljude vigastuste ja kõverselgsuse aluseks on lülisamba kõrval olevate lihaste disproportsionaalsed pinged (ehk ühel pool on lihas pinges ja sümmeetriliselt teisel pool on vähem või pingsus puudub) . Siin ei ole mõeldud kogu alaselja ühe poole lihaste pingeid võid väga väikeses ulutuses. Kui lihaskimp on pinges siis sikutab lülisid või diske ühes suunas kui vastas lihas on normaalses lõvestunud olekus. Sel juhul sikutatakse 24/7 vastavalt lihase kinnitusele lüli või diski ühes suunas. Teised lihased võivad küll ajutuselt kompenseerida selle tõmbe surve kuid ülekoormusel näiteks valesti tõstmisel võib toimuda vigastus. Selle vältimiseks peaks alaselja lihased olema tugevad aga pingevabad.

KokkuvõtteksNIMMEMASSAAZ 1 1 300x192 - 6 põhjust, miks teha alaselja massaaži

Alaselja pingeid vabastavad tehnikad näiteks nimmemassaaž pluss alaselga tugevdavad harjutused pluss lülisamba regulaarsed kolmes suunas liigutamised annavad paindliku, tugeva ja terve selja.

Head praktiseerimist

ja püsige terved

Toomas Õunap

kriya jooga
joogaõpetaja